Dag 21, Tournai - Reisverslag uit Doornik, België van Birgit Dekker-Fox - WaarBenJij.nu Dag 21, Tournai - Reisverslag uit Doornik, België van Birgit Dekker-Fox - WaarBenJij.nu

Dag 21, Tournai

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Birgit

25 Mei 2019 | België, Doornik

De weersvoorspelling was voor vandaag af en toe een buitje. Voordat we de camping begon het al te spetteren. Dus regenkleding aan. Gelukkig konden we die na een kwartiertje al weer uit doen en de rest van de dag bleef het vooral zonnig. Eerst weer terugfietsen naar de route, 7 km, en daarna richting België. Na ruim 1200km door Frankrijk fietsen wordt je daar toch een beetje emotioneel van. Ter afscheid een pain aux raisin genomen met fondant voor bij de koffie. De nederlandse pelgrims die we onderweg tegenkwamen, 4 stuks, zwaaiden we toe. Ze hadden geen zin in een praatje.
In België aangekomen werd het wegdek eerst betonplaten, daarna kinderkopjes en aansluitend kinderhoofden. Gelukkig werden we gelijk naar de Schelde geleid, die hier al druk bevaren wordt met vooral Nederlandse binnenvaartschepen, en via het jaagpad naar Tournai. Hier was de camping nog wel aanwezig en troffen we Dennis uit Watering die op weg is naar Santiago. In het damestoiletgebouw wordt de temperatuur hoog gehouden. Niet voor de dames maar voor een heel oude rode poes die in een mandje naast de verwarming ligt. Eten en drinken staan er ook. Dus wij hebben er gelijk onze was gehangen die nadat we heerlijk gechineest hadden alweer droog was. Leve de campingpoezen.