Dag 22 Denderhoutem, België - Reisverslag uit Denderhoutem, België van Birgit Dekker-Fox - WaarBenJij.nu Dag 22 Denderhoutem, België - Reisverslag uit Denderhoutem, België van Birgit Dekker-Fox - WaarBenJij.nu

Dag 22 Denderhoutem, België

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Birgit

26 Mei 2019 | België, Denderhoutem

Na afscheid van de 16-jarige campingkat te hebben genomen hadden we Doornik al weer snel achter ons liggen. We hadden verwacht vrij vlak te kunnen fietsen vandaag maar dat bleek een foute inschatting. We gingen van de Schelde naar de Dender dus we moesten wat heuvelruggen over. In Lessines, de stad van Margritte waarmee Birgit op de foto ging, werd de kermis opgebouwd in het centrum dus; afsluitingen, omrijden en hopen dat je weer op de route komt. Gelukkig kwam ons gelijk een aardige Belg te hulp die onze vertwijfeling zag en wees ons de weg naar het jaagpad langs de Dender. Ook was het druk bij de verkiezingsbureau's. Naast de EU verkiezingen waren er tegelijkertijd nationale en departementale verkiezingen.
Eenmaal op het jaagpad met wind in de rug haalden we gemakkelijk 20km/u.
Er werd druk gefietst en gevist. Bij een visser stond een reiger te wachten op de vangst die hij hartelijk in ontvangst nam. Ook passeerden we de taalgrens en het is best apart te zien dat na ruim 3 weken alleen maar Frans nu alles in het Nederlands staat. In Denderhoutem de camping opgezocht en eens bekeken welke route we na Aalst zullen nemen. Met algemene stemmen besloten via Antwerpen te gaan en de volgende stop wordt waarschijnlijk Brecht.