Dag 24, Breda - Reisverslag uit Breda, Nederland van Birgit Dekker-Fox - WaarBenJij.nu Dag 24, Breda - Reisverslag uit Breda, Nederland van Birgit Dekker-Fox - WaarBenJij.nu

Dag 24, Breda

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Birgit

28 Mei 2019 | Nederland, Breda

Na de overnachting in de achtertuin van Steve op naar Breda. De weersverwachting was beroerd maar zoals meestal het geval is, als je doet wat je wilt valt het altijd mee. de reis tot Antwerpen verliep vlotjes. Alleen toen we de fietstunnel onder de Schelde door waren, 31 meter diep, werkten de liften niet. Dus de fietsen met bagage over de houten roltrappen omhoog. Een voor een. Birgit voorop en John hield de fiets tegen. Boven gekomen regende het hard en af en toe heeelll hard. Regenkleding aan en verder. Op de Grote Markt konden we niet anders dan stoppen. Wat mooi. We komen een weekend terug om dit moois in alle rust te aanschouwen.
Zoals een goede Belgische stad betaamt zijn alle belangrijke knooppunten opgebroken. Alle verkeer stond muurvast. Via Google Maps toch redelijk snel en na maar weinig verkeersovertredingen Antwerpen verlaten. De meeneemchinees aldaar vonden we een mooie afsluiter. Het kanaal van Antwerpen volgend kwamen we langs een mooi cafeetje voor een kop koffie en om even uit de regen zijn. De bardame draaide nog de echte oude grammofoonplaten. Geweldig. Wat gebeurt. De regen stopt en er komt zomaar een bleek zonnetje tevoorschijn. Daarna onze reis voortgezet via het riviertje de Mark. Dit tot in Breda. Schitterend gewoon. Vandaag hadden we uit voorzorg maar een kamer geboekt in het Amrath hotel. Na 92 km in deze omstandigheden te fietsen was dat ook meer dan verdiend vinden wij.

• 29 Mei 2019 - 14:48

Ome Jan:

wat een dag zeg dat was zeker goed afzien en je hebben wel een hotel overnachting vediend geniet er van