Dag 11 Veigne - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Birgit Dekker-Fox - WaarBenJij.nu Dag 11 Veigne - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Birgit Dekker-Fox - WaarBenJij.nu

Dag 11 Veigne

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Birgit

15 Mei 2019 | Nederland, Den Helder

Vandaag weer een zonnige dag met wind Noord Oost oftewel recht in ons gezicht. We wilden ruim 74km afleggen dus vol aan de bak. Vroeg opstaan, douchen ontbijten en tent opruimen en wegwezen rond 9u. Dat lukte aardig allemaal. Ook om Chatellerault uit te komen en de spoorbrug te vinden die we daarvoor nodig hadden, deze wordt gedeeld met fietsers, vonden we gemakkelijk. We moesten alleen een paar keer tegen de eenrichtingsverkeersregels zondigen. Onderweg zouden we in totaal 12 Nederlandse fietsers ontmoeten, allemaal onderweg naar Santiago en Els uit Utrecht zelfs naar Zuid Spanje. Ze had een fietsmaatje mee, we zijn geen stelletje hoor, maar ze wisten allebei nog niet wanneer hij zou stoppen en terugkeren naar huis. Ook hadden ze geen fietsroute met adressen onderweg voor campings en/of pelgrimsherbergen of andere overnachtingsmogelijkheden. Els heeft deze gegevens allemaal gefotografeerd van boekje dat wij bij ons hebben. Alle pelgrims hadden het 2 weken geleden heel zwaar gehad met winterse buien en kou. Ze waren allemaal blij met de zon en de harde rugwind

• 16 Mei 2019 - 04:14

Janneman:

Sluiproute over de spoorbrug kan ik me nog goed herinneren ! Ze hadden op het aansluitende fietspad nog grote stenen geplaatst om te voorkomen dat zigeuners er met hun caravans konden komen. Doorgang was zo smal dat we van de fiets moesten om ze met zijtassen over de stenen te tillen . Jullie hebben mooie route langs de Loire in het verschiet . Jammer van de harde kopwind! Jullie bedrijven topsport! Petje af